شرکت ماشین سازی انصاراستیل

طراحی و تولید بهترین دستگاه های تولید مواد غذایی

شرکت ماشین سازی انصاراستیل

طراحی و تولید بهترین دستگاه های تولید مواد غذایی

  • ۰
  • ۰

میگو ها جزغذاهای دریایی هستند که برای سلامت بدن بسیار مفید اند . شاید درمورد خواص ماهی زیاد  شنیده باشید اما میگو به دلیل کمیاب تر بودن و سختی در تبخ آن مورد کم لطفی قراره گرفته است .

میگو سرشار از منابع غنی کلسیم ، پروتئین و ید است ولی به دلیل تبخ سخت ، بوی زهم ، قیمت و . . . کم استفاده میشود .

به همین دلیل اکثراً در بازار میگو را به صورت کنسرو های اماده و پخته راحت و بدون بوی زهم با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

میگو

میگو جز سخت پوستانی است که حدودا 10 پا دارد و بیشتر در اب های شور مانند : اقیانوس ها ، دریا ها ، رودخانه ها و . . .   یافت میشود اما در صد کمی از میگو ها در اب شیرین هم یافت میشوند .

رنگ ، شکل ، نوع تغذیه و مقدار خواص میگو به مکان زندگی میگو مربوط است .

میگو سرشار از ویتامین ، کربوهیدرات ، زینک و مینزیم میباشد که برای مو ،پوست ، انرژی روزانه و . . .  بسیار مفید است اما میگو به دلیل اینکه از بقیه ی آبزی ها کمیاب تر و بوی زهم بیشتری دارد کم تر مورد استفاده خانواده ها قرار میگیرد .

برای استفاده از میگو باید این نکته رو در نظر بگیرید که میگو یکی از موادی است که خیلی ها به آن آلرژی دارند و این ممکن است خیلی خطر ناک باشد علائم آلرژی بعد از استفاده از میگو بدین صورت خود را نشان می دهند : سوزش ، خارش ، حالت تهوع ، کهیر و . . .

نکته جالب میگو این است که به دلیل نبود آهن، خون ابی رنگی دارد که سرشار از مس است .

 

خواص میگو

 

میگو به دلیل وجود مقدار فراوانی ویتامین ، کربوهیدرات ، زینک و منیزیم  خواص فراوانی در بدن شما و در نتیجه تحول زیادی در زندگی شما ایجاد میکند .
پروتئین: ۱۸ گرم
سلنیوم: ۴۸ درصد نیاز بدن
آهن: ۱۵٪ از نیاز بدن
فسفر: ۱۲٪ از نیاز بدن
روی: ۹٪ از نیاز بدن
منیزیم: ۷٪ از نیاز بدن

چند نمونه از این خواص عبارت اند از :

1 – تقویت استخوان  :  برای تقویت استحکام و رشد استخوان نیاز به دو عنصر کلسیم و فسفر است که هر دو ی این عناصر به فراوانی در میگو یافت میشود به همین دلیل خوردن این ماده غذایی بسیار مفید در همه ی سنین مخصوصا برای کودکان در حال رشد و میان سالان ضروری است.

2 – کاهش وزن : میگو به دلیل اینکه پک کاملی از ویتامین ، کلسیم ، کربوهیدرات و… است مناسب برای استفاده در انواع رژیم ها است .

میگو های کوچک حدودا 7 کالری و میگو های بزرگ حدودا 18 کالری دارد و این آمار نشان میدهد که میگو علاوه بر اینکه ماده ای بسیار لذیذ ، خوشمزه و مغذی هستند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه میدارند اما کالری کمی دارد .

3 – افسردگی : همه ی ادم ها بخاطر مشکلات روزانه ، فشار های روانی ، اب و هوای آلوده و … در معرض افسردگی هستند . میگو به دلیل داشتن اسید چرب و امگا سه خطر ابتلا به افسردگی را کاهش میدهد . میگو برای رفع خلق و خوی تند بسیار مفید است .

4 – تیروئید : بیشتر ما از خطر هایی که کم کاری و پر کاری تیروئید برای روح و جسم انسان ایجاد میکند باخبریم ، میگو به دلیل داشتن مقدار فراوانی ید باعت تنظیم غده تیروئید میشود  . همچنین میتوان برای تنظیم متابولیسم از میگو کمک گرفت .

5 – تنظیم هورمون : هورمون های بدن باید به مقدار متعادلی فعالیت کنن میگو به دلیل داشتن پروتین بالا به کنترل تولید و فعالیت های هورمون ها کمک میکند . همچنین  برای کسانی که ورزش های سنگین و در پی حجیم کردن عضلات خود هستند مناسب است .

6 – فشار خون بالا : میگو دارای انواع ویتامین است .  ویتامین ب مانند ب6 ، ب12 و . . .  در این غذای دریایی بسیار زیاد است  ، همچنین  در میگو مقدار زیادی ناسین و اسید پانتوتنیک است که این ویتامین ها برای جلوگیری از فشار خون و بهبود کم خونی بسیار مفید است .

کسانی که از کم خونی به دلیل کمبود گولبول قرمز رنج میبرند به توصیه ی دکتر از میگو استفاده میکنند .

7 – افزایش انرژی : اگر در طول روز زود خسته میشوید و انرژی کم میاورید به مدت یک هفته به صورت مرتب از میگو استفاده کنید تا تاثیر آن را در انرژی و تمرکز خود ببینید . میگو به دلیل داشتن تمام عناصر مورد نیاز بدن، بدن را غنی از هر ویتامین ، پروتیین ، کلسیم و . . . میکند .

 

کنسرو میگو

میگو با تمام خوشمزگی ، لذیذ بودن و خواص فراوان ، بوی زهم شدیدی دارد که باید با مهارت آن را از بین برد تا بتوان از آن لذت برد و این کار به شدت سخت و دشوار است به علاوه پاک کردن میگو کاری سخت و طاقت فرسا است پس چه ایده ای بهتر از اینکه آن را به صورت پاک شده ، پخته و بدون بوی زهم و با قیمت مناست به راحتی به خانه ی خود بیاوریم . کنسرو های اماده این قابلیت را برای شما فراهم کردند

میگو جز دسته کنسرو های گوشتی است . کنسرو های گوشتی کنسرو هایی است که بیشتر مواد داخل آن گوشت است این کنسرو ها پروتئین فراوانی دارند و به سلامت بدن کمک فراوانی میکنند .

 

طرز تهیه ی کنسرو میگو

خط تولید میگو به سه بخش آماده سازی ، تولید ، و بسته بندی تقسیم میشود .

آماده سازی

1 – میز کار : میز کار شامل خرید مرغوب ترین نوع میگو است .

2– وان آماده سازی : در این قسمت میگو ها  پاک و شسته میشوند .

تولید

1 – دیگ پخت : در این قسمت میگو هایی که پاک و به درستی شسته و تمیز شده اند به همراه ادویه در دیگ هایی بزرگ پخته میشوند .

2 – پرکن : خوراک آماده شده و به لذیذ ترین طعم ممکن رسیده است . حالا وقت این است که در ظرف مناسب ریخته شود این کار با دستگاه هایی اتوماتیک انجام میشود .

3 – محلول ریز : مقداری مواد نگهدارنده به کنسرو اضافه  می شود تا زمان استفاده از آن بیشتر باشد .

4 – اگزاست : حال با دستگاهی مجهز، هوای درون قوطی ها بیرون کشیده میشود تا احتمال فاسد شدن و کپک زدن آن کم تر شود .

5 – در بند : در کنسرو ها بسته می شود .

6 – قوطی شور : قوطی های کنسرو شسته میشنود تا باکتری ای وارد کنسرو نشود و یا موقع استفاده شما به مشکلی بر نخورید .

7 – اتوکلاو : پس از قرار دادن کنسرو ها در اتوکلاو و بستن در آن مقداری هوا در محفظه کنسرو ها باقی مانده است با فشار و حرارت بخار خارج میشود .

بسته بندی

1 – جت پرینتر : با این دستگاه تاریخ تولید و تاریخ انقضا را روی محصول ثبت میکنند .

2 – شرینگ پک : نوعی بسته بندی است که نوعی پلاستیک شفاف و تلقی روی محصول کشیده میشود و محصول ، بسته بندی شده و آماده ی فرستادن به سوپر مارکت ها و فروشگاه هاست .

طرز نگهداری از کنسرو های گوشتی

هرغذایی نیاز به یک سری شرایط برای ماندگاری دارد و تابستان یکی از ماه هایی است که به دلیل گرمای هوا امکان خراب شدن غذا ، کنسرو ، میوه و . . .  بیشتر از مواقع دیگر است

اگر مواد غذایی فاسد ، خراب و . . . استفاده شود باعث میشود بیماری های زیادی در دل و روده مانند اسهال ، استفراغ ، مسمومیت ، حالت تهوع معده درد و . . . ایجاد شود .

کنسرو های گوشتی  مخصوصا میگو که به تنهایی زود فاسد میشوند یکی از مواد غذایی ایست که علاوه بر گرما مدت کمی تاریخ مصرف دارد و باید حواستان را جمع کنید تا دچار مشکل و مریضی نشوید .

طرز استفاده از کنسرو میگو

کنسروی که در جای خنک نگهداری شده را برداشته و پس از چک کردن تاریخ انقضای آن کنسرو را در قابلمه ای پر آب گذاشته به طوری که آب تا بالای کنسرو بیاید ، قابلمه را روی حرارت گذاشته و به مدت 20 الی 25 دقیقه اجازه میدهیم بجوشد ، بعد درب آن را باز کرده و آن را به طور دلخواه میل میکنید

 کلام اخر . . .

میگو یکی از غذا های محبوب دنیا است که خواص فراوانی دارد و باعث نشاط ، انرژی ، سلامتی و . . . میشود اما در استفاده ی آن باید مراقب باشیم که فاسد نباشد و حساسیت نداشته باشیم .

میگو غذایی است که برای درست کردن آن باید مهارت و زمان  زیادی داشته باشیم چون هم به پاک کردن نیاز دارد و گرفتن بوی زهم آن نکته ی اصلی این غذا است  . کارخانه ها کنسرو های اماده میگو را پخته ، بدون بوی زهم برای استفاده ی شما اماده کرده اند تا در صورت اینکه هوس کردید یا نیاز داشتید به راحتی از فروشگاه یا سوپر مارکت دریافت کنید و به راحتی میل کنید .

شرکت انصار استیل به عنوال تولید کننده ی ماشین الاتی که در زمینه مواد غذایی کنسرو شده فعالیت دارد این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بر اساس محصول شما نیاز  شما  را برای راه اندازی یک خط تولید کامل برطرف کند .

  • ۰۱/۰۶/۱۲
  • شرکت ماشین سازی انصاراستیل

خط تولید کنسرو میگو

کنسرو میگو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی